گروه شهری: به گفته محمد باقر قالیباف شهردار تهران، تنها کشوری می‌تواند ادعای استقلال سیاسی و اقتصادی کند که مولد باشد.

شهردار تهران در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر که در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد،  تاکید کرد: استقلال سیاسی و اقتصادی در کشوری که تولید‌کننده نباشد،  شدنی نیست.

وی گفت: باید اعتراف کنم با وجود اینکه پیشرفت کشور و ایجاد عدالت در گرو تلاش مجاهدانه کارگران است اما توجه لازم به کارگران نشده و آن طوری که درخور شان این عزیزان بوده قدرشناسی لازم از زحمات آنها صورت نگرفته است.

قالیباف گفت: به‌عنوان مدیر وظیفه دارم در تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما منصفانه،  محکم و عادلانه قراردادها را پیگیری کنم. وی با اعلام اینکه در شهرداری به متخلفان رحم نخواهد شد گفت: نه تنها اگر کارگری وقت‌کشی کند یا به وظایف خود در مقابل مجموعه‌اش عمل نکند به‌عنوان متخلف در مقابلش می‌ایستم بلکه اگر کارفرمایی به خاطر پول و قدرت،  از شرایط سخت بازار سوءاستفاده کرده حق کارگری را بخورد و یا آنها را تحت فشار قراردهد، وظیفه خود می‌دانم به‌شدت با آن پیمانکار برخورد کرده از حق و حقوق کارگران دفاع کنم.

وی از تلاش شهرداری تهران برای احقاق حقوق کارگرانی که به‌طور غیرمستقیم از طریق پیمانکاران با شهرداری تهران در تماس هستند سخن گفت و در توضیح آن اظهار داشت: از ماه جاری حقوق و مزایای کارگران به‌ویژه در حوزه خدمات شهری و فضای سبز 25 هر ماه قابل پرداخت است.

وی توضیح داد: در قرارداد شهرداری با پیمانکاران، بندی لحاظ شده است که براساس آن شهرداری می‌تواند حقوق کارگران را مستقیما از صورت وضعیت قراردادی که با پیمانکار دارد کسر کرده و مستقیما به حساب کارگران نزد بانک شهر بریزد.

در ادامه این مراسم،  علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر نیز شرکت داشت. وی با تشکر از اقدامات شهرداری تهران به‌منظور تامین رفاه کارگران گفت: هر هفته تعدادی از کارگران به من مراجعه می‌کنند که یکی از مهم‌ترین مشکلات آنان این است که پیمانکاران حقوق و مزایای آنها را به موقع پرداخت نمی‌کنند و این دقیقا چیزی است که شهردار تهران روی آن دست گذاشته تا مشکلات را حل کند که این موضوع بسیار جای تقدیر دارد و من این اقدام شهرداری را به‌عنوان نمونه به سایرین نیز پیگیری خواهم کرد.

بنا براین گزارش پورزرندی معاون مالی اداری شهرداری تهران نیز با اعلام اینکه در بحث معیشت،  رفاه و مسکن کارگران شهرداری اقدامات مؤثری انجام شده که صندوق رفاه کارکنان و بانک شهر و تعاونی مسکن کارکنان از جمله همین موارد است.

معاون مالی اداری شهرداری تهران از کمک‌های نقدی قابل توجه به کارگران شرکت واحد که بزرگ‌ترین واحد کارگری شهرداری به شمار می‌رود سخن گفت و ادامه داد: به کارگران فاقد مسکن شرکت واحد تا سقف 20 میلیون تومان یارانه مسکن پرداخت شده است.

کد خبر 106369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز